Kennismaking met Kpando - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Esmée Gaal - WaarBenJij.nu Kennismaking met Kpando - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Esmée Gaal - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Kpando

Door: Esmée

Blijf op de hoogte en volg Esmée

14 Januari 2017 | Nederland, Nederland

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste blog van mijn grote avontuur!

Nog geen week geleden vertrok ik naar Ghana met allemaal verwachtingen van het land, maar geen enkele verwachting haalt het bij de werkelijkheid.
Er zijn zoveel verschillen met Nederland, zowel positief als negatief. Mensen zijn erg vriendelijk, behulpzaam en vrolijk. Mensen leven voornamelijk buiten, alleen slapen doen ze binnen.
Het verkeer is ook een verhaal apart, omdat er allemaal gaten in het asfalt zit gaat het verkeer van links naar rechts en weer terug om de gaten te ontwijken!

De afgelopen dagen heb ik vooral Kpando ontdekt.
Bijvoorbeeld de markt, deze vind om de vier dagen plaats en er zijn zoveel verschillende mensen die spullen verkopen! Ze verkopen zowat alles, de mooiste stoffen voor kleren, groente & fruit, specerijen, sierraden ect. En er lopen zoveel mensen op de markt rond, je kijkt gewoon je ogen uit!

• 14 Januari 2017 - 15:25

Oma Truus En Opa Steven:

Ik geloof, als ik het zo lees, dat je daar wel geniet. Hoe is het werk? Vertel dat maar in een volgend blog.
    Heel veel succes

• 14 Januari 2017 - 15:28

Oma Truus En Opa Steven:

Als we het zo lezen geloven we wel dat je daar geniet. Houden zo.
    Hoe is het in het ziekenhuis? Vertel dat maar in het volgend blog.
    Groetjes van ons beiden en veel succes.
    groetjes van ons beiden

• 14 Januari 2017 - 16:55

Monique Jos Maud Lois En Puck:

Hoi Esmee.
    Een goed begin is het halve werk. Fijn dat je lekker begonnen bent in Ghana. Een beetje meer vriendelijkheid voor elkaar zou in Nederland ook niet verkeerd zijn.
    We vinden het leuk dat we je ervaringen en avonturen kunnen volgen. Zo lijk je toch dichtbij. Veel succes maandag met het starten van je echte stage. (begreep ik van mama)
    We blijven je volgen.....
    Groeten,
    Monique Jos Maud Lois Puck

• 14 Januari 2017 - 17:17

Rene:

Leuk om je ervaringen zo te volgen, vertel de volgende keer wat meer, niet zo abrupt afsluiten. Veel succes en plezier

• 14 Januari 2017 - 18:19

Lisette:

Hoi esmee, wat leuk om je eerste blog te lezen en je eerste ervaringen. Ik blijf je volgen dus kijk al uit naar je volgend verhaal. Geniet van deze ervaring. Groetjes uit ons koud kikkerlandje.

• 14 Januari 2017 - 18:39

Tineke :

Hoi Esmee,

Leuk om je eerste ervaringen en indrukken te lezen. Er komen er vast nog een hoop bij. Heel veel succes met je stage. Ben erg benieuwd hoe je dat gaat ervaren maar dat zullen we vast binnenkort kunnen lezen. Hou ons op de hoogte!

• 14 Januari 2017 - 19:02

Els Van Dooren :

Dat klinkt al veelbelovend allemaal. Veel succes als maandag het echte werk begint. Ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Groetjes Els

• 14 Januari 2017 - 19:56

Gerben Linda Guus Teun En Lot:

Hoi Esmee,

Wat leuk om te lezen een echt avontuur.
    Veel Plezier en we lezen wel hoe het je vergaat

Groetjes van je oppas gezin

• 14 Januari 2017 - 22:43

Oma En Opa R:

Bofbibs hier gaat het 7graden vriezen. Hou je taai. Veel liefs.

• 18 Januari 2017 - 12:15

Gerjon :

Hoi Esmee, Heerlijk om je eerste indrukken te lezen, zuig het op en geniet ervan! een ervaring rijker. en dit is nog maar het begin! zo leuk voor je.
    groetjes Gerjon (3 graden onder nul om 12.13 in Rosmalen)